سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
کـــــلام نـــو
حقیر افتخار سربازی امام زمان علیه السلام بر دوشم هست. طلبه ی ناچیزی هستم و هدفم بیان معارف ناب اسلامی و شبهه زادیی است.
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 15
کل بازدید : 505912
کل یادداشتها ها : 99
خبر مایه


دوستان ؛

با عنایت حضرت حق جل اسمه الشریف و با الطاف جلیله خداوند تبارک و تعالی در یکی از بهترین ماه های خدا قرار داریم ماهی که بنا به روایات ماه نزول قرآن و ماه نزول وحی الهی بر قلب نازنین و پاک رسول ختمی مرتبت (ص) هست ، این ماه نسبت به ماه های دیگر برتری دارد زیرا قرآن کتاب آسمانی و نور هستی بخش در این ماه نازل شد، و با نور رحمانیه اش نور امید را بر بندگانش تابانید ،

حمران مى‏گوید: از امام باقر (ع) در باره سخن خداوند «ما آن را در شبى مبارک فرو فرستادیم» سؤال کردم، فرمود: آرى، آن شب قدر است، و آن در هر سال در دهه آخر ماه رمضان است، و قرآن جز در شب قدر نازل نشده است. خداوند فرموده است:

 «در آن شب هر امر استوارى تقسیم مى‏شود.» فرمود: در شب قدر هر چیزى که تا سال دیگر تحقق مى‏یابد، از خیر یا شرّ یا اطاعت یا معصیت یا ولادت یا مرگ و یا رزق و روزى، همه مقدّر مى‏شود. پس هر چه در این شب مقدّر شود و حکم بر آن رود حتمى خواهد بود، و البته خواست خدا نیز در آن دخالت خواهد داشت.

 آنچه که انسان را به حیرت در می آورد واقع شدن شب قدر در این ماه هست که یکی از بهترین شبهای خدا در یکی از بهترین ماه های خدا قرار گرفته ، و این خود نویدی است برای مسلمانان که بتوانند با درک حقیقت این ماه و در ک حقیقت این شب ، از عالم ماده فراتر رفته و با استعانت از انفاس قدسیه و ذوات روحانیه ائمه اطهار ، معشوق حقیقی خود را پیدا کرده و راه وصول به حقیقت حقه حقیقیه را پیدا کنند.

امروز وقتی داشتم به احادیث لیالی قدر نگاه می کردم ، به یک حدیث ناب و واقعا حیرت آور برخوردم و خواستم شما دوستان بزرگوار را نیز در جریان بگذارم ؛ آن حیث این است:

امام صادق (ع) بنیان گذار فقه جعفری « شیعه واقعا مدیون تلاش بی وقفه آن بزرگوار هست»  فرمود :

 در ماه رمضان هر شب هزار بار سوره إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ بخوان و شب بیست و سوم دل محکم کن و گوش باز کن و عجایب بشنو از آنچه بینى، گفت که مردى بامام باقر (ع) عرضکرد یا ابن رسول اللَّه چگونه بدانم که شب قدر در هر سال هست، فرمود از اول ماه رمضان هر شب سوره دخان را بخوان و شب بیست و سوم آنچه را از آن پرسیدى بچشم خود ببین و باور کن.

 

حدیث واقعا حیرت انگیز است و البته نادر اند کسانی که این حقیقت را به چشم خود در یابند مگر آنانکه چشم و دل خود را باز کرده و به جز خدا چیزی نبینند .

                رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند

 این احادیث گنجینه های گرانبهایی هستند که اکثر مسلمانان غافل از وجود چنین گنجینه ای می باشند ، استاد گرانقدر و عالم وارسته آیت الله جوادی آملی می فرمایند ؛ اگر کتاب حدیثی را به دست بنده بدهند ، همانند قرآن می بوسم و با احترام تمام در تاقچه قرار می دهم . وای به حال ما مسلمانان که از وجو چنین گنجیه هایی غافل هستیم در حالی که بسیاری از حقایق عالم که قابل درک برای ما انسانها است در این احادیث ذکر شده اند .

روایتی که از حضرت امام صادق(ع) ذکر شد بیانگر این حقیقت است ، زیرا که این روایت یکی از حقایق عالم را برای انسان مکشوف می سازد. غالب انسانها خیال می کنند قرآن یک بار بر پیامبر بزرگوار اسلام (ص) نازل شد و از آن سال به بعد نزول قرآن صورت نمی گیرد ، ولی بر خلاف تصور غالب ، قرآن همه ساله نازل می شود و الآن هم در حال نزول هست ، این چنین نیست که قرآن یک بار نازل شد و دیگر تمام ؛ طبق روایات ، قرآن کریم همه ساله در شب قدر نازل می گردد.

سیّد بن طاوس قدّس سرّه از جمله شخصیّت های عظیمى است که «با چشم باطن فرشتگان درگاه ربوبى را مشاهده مى‏نموده» و «بدون استهلال و رجوع به تقویم از اوّل ماه و هلال آن با خبر بوده» تصریح به «درک شب قدر» مى‏نموده بلکه بالاتر از آن، از درک مقام نورانیّت خبر مى‏دهد».

پس انسان چنین ظرفیتی را دارد که همانند ائمه اطهار (علیهم السلام) بر حقیقت شب قدر واقف شوند ، چنانکه سید بن ظاووس توانست. اما این راه بسیار صعب و دشوار است و طی طریقش همت والا می طلبد.

از همه عزیزان التماس دعا دارم ، این حقیر را در دعاهای خیرتان فراموش نفرمایید. 

لطفا اگر نظر و یا انتقادی دارید بیان فرمایید.


  
+ همراهان عزیز در ایام فاطمیه بنده را هم دعا کنید نیازمند دعاهای شما هستم


+ با سلام خدمت سروران گرانقدر وبلاگ کلام نو به روز شد . در انتظار نظرات سازنده شما ...


+ نعمت های بهشتی سراسر لذت است


+ با سلام خدمت سروران گران قدر ضمن تلیست ایام شهادت فاطمه زهرا (س) با مطلبی به عنوان فاطمه (س) معلم فرشته ها در خدمت دوستان هستم.


+ چرا دعاهاى ما مستجاب نمى شود امیرالمؤ منین على علیه السلام روز جمعه در کوفه سخنرانى زیبایى کرد، در پایان سخنرانى فرمود: دوستان بقیه جریان را در وبلاگ بنده مطالعه بفرمایید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ