سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
کـــــلام نـــو
حقیر افتخار سربازی امام زمان علیه السلام بر دوشم هست. طلبه ی ناچیزی هستم و هدفم بیان معارف ناب اسلامی و شبهه زادیی است.
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 107
بازدید دیروز : 88
کل بازدید : 506989
کل یادداشتها ها : 99
خبر مایه


درد دل با امام زمان (عج)

چه زیباست لحظه ای که آقا و سرورمان بر بالین ما حضور پیدا کند و از ما ابراز رضایت و خوشنودی کند ؛ حقیر این نوشته را در نیمه شب در حالی می نویسم که دختر کوجولوی من مریض الحال در کنارم به خواب عمیق فرو رفته است ؛ از عزیزانی که این نوشته را می خوانند خواهش می کنم تا آخر مطالعه کنند چون مطلب بسیار زیبا و لطیفی را می خواهم بیان کنم.

حدود سه هفته هست که دختر بچه حقیر دچار سرماخوردگی شده تا حدی که اگر لحظه ای غافل شویم دمای بدن او از 38 گذر کرده و در این موقع است که دچار تشنج خواهد شد ، بنابراین بر حسب وظیفه الآن دقیقا 21 شب است که نخوابیدم  از ترس اینکه مبادا دختر کوچولوی من دچار تشنج گردد . زیرا که او پاره تن من است و مهر پدری من اجازه چنین کاری را نمی دهد که با خیال راحت شبها به خواب فرو روم . نه تنها حقیر بلکه همه پدران عالم چنین هستند و کوچکترین ناراحتی را در فرزندانشان نمی توانند متحمل شوند . تا جایی که مریضی فرزند خواب و خوراک را از پدر سلب می کند و این همان عواطف پدری است که خدای سبحان در طینت بشر به ودیعه گذاشته است.

بر طبق روایات اسلامی پیامبر گرامی اسلام(ص) خطاب به همه مسلمانان جهان فرمود: « انا و علی ابوا هذه الامه »

 من و علی پدران این امت هستیم  ؛ پدری دلسوز و مهربان که راضی نیست حتی کوچکترین ضربه ای به فرزند وارد شود و یا به هیچ وجه راضی نمی شود فرزندش از یک کار خیر و پربرکت عقب بماند . طبق این حدیث پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و امیر المومنین علی (ع) پدران ما هستند و مهر و عطوفت پدریشان شامل ما هست « انشاء الله» همچنانکه از فرموده های این بزرگوران متوجه می شویم .

بنابراین اگر این دو مطلب را در کنار هم قرار دهیم ( پدر در صورت مریضی فرزند خواب ندارد و همواره در عذاب روحی به سر می برد ؛  پیامبر(ص) و علی (ع) پدران ما هستند و آنها نیز در صورتی که ما مریض باشیم خواب ندارند و همواره به فکر اصلاح و بهبودی ما هستند) این مطلب را که( بقیه امامن وارث پیامبر هستند و جانشین لویند پس آنها نیز پدران ما هستند) به این دو مطلب ضمیمه می کنیم . معنای فرمایش امام زمان (عج) را درک می کنیم :

چرا که فرمود: همه روزه اعمال همه انسانها بر من عرضه می شود و من اعمال آنها را می بینم وقتی اعمال آنها بر طبق دستورات الهی بود خوشحال و راضی می شوم ولی وقتی بر خلاف دستورات الهی بود ناراحت و گریان می شوم و برایشان دعا می کنم .

یا امام زمان (عج) ای شخصیتی که از طرف پروردگار عالمیان برای هدایت و راهنمایی ما انسانها به این دنیا قدم نهادی اگر جز این نبود این دنیای پست و حقیر لیاقت قدوم بابرکت تو را نداشت . تو آمدی تا ما انسانها را باذن پروردگار عالمیان از ظلمات برهانی و به سوی نور و روشنایی رهنمون کنی ، پس بیا و مهر و عطوفت پدریت را شامل ما کن و در حق ما دعا کن و از پروردگار عالمیان بخواه تا امراض روحی و روانی ما را به لطف و کرم خویش درمان کند ، در این صورت است که حق پدریت را بر ما ادا کردی و این به خاطر رحمت کریمانه توست که بر فرزندانت عطا می کنی .

ای امام زمان(عج) روحی لک الفداه وقتی خدای سبحان در حدیث قدسی می فرماید شما بهانه خلقت هستید دیگر حجت بر ما تمام است و در این صورت است که یقین می کنیم شما مصداق فرموده پیامبر بزرگوار (ص) « ابوا هذه الامه» هستید؛ زیرا که اگر شما نبودید ما هم نبودیم پس به نوعی می شود گفت شما علت معدی ما هستید همچنانکه پدر و مادرمان علت معد برای به دنیا آمدن ما هستند ؛ بلکه شأن شما بالاتر از این حرفهاست . ما انسانها شأنیت درک حقیقت هستی شما را نداریم و نخواهیم داشت و به همین خاطر است که در محضر شما دست به کارهای ناپسند می زنیم و شرم نمی کنیم . ای امام زمان(عج) تو بزرگواری کن و شفاعت ما را نزد پروردگارت بکن . الهی آمین

می خواهم حرف آخرم را بزنم یا امام زمان من تنها سه هفته هست که از مریض الاحوال بودن فرزندم رنج می بریم و شبها خواب ندارم و زندگی برایم تنگ و ضیق شده است به حدی که توان انجام کارهای روز مره خود را ندارم ، حال تو نه تنها پدر ما بلکه بالاتر از آن امام و پیشوای ما هستی ، در این مدت طولانی چه کشیدی از دست ما بنده های قدر نشناس و ...

 

 

دوستان منتظر نظرات گرمتان هستم  


  
+ همراهان عزیز در ایام فاطمیه بنده را هم دعا کنید نیازمند دعاهای شما هستم


+ با سلام خدمت سروران گرانقدر وبلاگ کلام نو به روز شد . در انتظار نظرات سازنده شما ...


+ نعمت های بهشتی سراسر لذت است


+ با سلام خدمت سروران گران قدر ضمن تلیست ایام شهادت فاطمه زهرا (س) با مطلبی به عنوان فاطمه (س) معلم فرشته ها در خدمت دوستان هستم.


+ چرا دعاهاى ما مستجاب نمى شود امیرالمؤ منین على علیه السلام روز جمعه در کوفه سخنرانى زیبایى کرد، در پایان سخنرانى فرمود: دوستان بقیه جریان را در وبلاگ بنده مطالعه بفرمایید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ