سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
کـــــلام نـــو
حقیر افتخار سربازی امام زمان علیه السلام بر دوشم هست. طلبه ی ناچیزی هستم و هدفم بیان معارف ناب اسلامی و شبهه زادیی است.
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 62
کل بازدید : 507293
کل یادداشتها ها : 99
خبر مایه


ازدیاد نسل شیعه

 

با سلام خدمت تمای دوستان و سروران گرامی

مدت مدیدی بود وبلاگم مخروبه شده بود، چون حقیقتا فرصت کافی نداشتم بیام و مطلب بنویسم، الحمد الله خداوند منت گذاشت و فرصتی پیدا کردم انشاء الله هر از چند گاهی مطلبی را ارسال کنم.

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از موضوعات مهمی که امروزه در جامعه مطرح می شود و مقام معظم رهبری هم تأکید فراوان بر این موضوع داشتند ازدیاد نسل ایرانی شیعی است؛ عوامل متعددی دست به دست هم داده تا شعار فرزند کمتر زندگی بهتر رواج پیدا کند و این شعار به یک اصل مسلم و فرهنگ لایتغیر تبدیل شود؛ در حالی که این شعار بر خلاف شعار دینی است.

در این سال ها برنامه ریزان در امر کنترل جمعیت دچار نوعی افراط شدند به گونه ای که اکنون در چند استان کشور شاهد نرخ رشد جمعیت نزدیک صفر هستیم، بدیهی است ادامه این روند می تواند کشور را از لحاظ امنیتی، اجتماعی و تربیتی با آسیب جدی روبرو کنند.

مهم ترین عاملی که مانع ازدیاد نسل شیعه می شود دو عامل اقتصادی و اجتماعی است؛ در بعد اقتصادی می توان به ترس از فقر اشاره کرد در حالیکه طبق اعتقادات مسلمانان تضمین روزی فرزندان در دست خداوند متعال است؛ روایات زیادی در متون دینی ما وجود دارد که بر رزاق بودن خداوند تاکید می کند، بنابراین مشکلات مادی نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای تعداد کم فرزندان باشد، البته به شرطی که علاوه بر توکل بر خداوند در حد توان خود برای برآورده کردن نیازهای مادی خانواده تلاش کنید.

جهت گیری کلی معصومین علیهم السلام به سمت فرزند زیاد داشتن می باشد:

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله فرمودند: با یکدیگر ازدواج کنید و بر تعدادتان بیفزایید، همانا من به تعداد شما مباهات می‌کنم [1]

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام مسلمانان را به داشتن فرزندان بیشتر جهت افزایش شمار مسلمانان و قوی شدن آنان در برابر دشمنان تشویق کرده‏اند.

«اکثروا الولد، أکاثر بکم الأمم غداً» فرزندان خود را زیاد کنید تا فردا به واسطه (کثرت) شما بر دیگر امم افتخار نمایم. [2]

یکی از راویان می گوید: طی نامه‏ای از امام هادی(ع) پرسیدم که مدت پنج سال است که از بچه دار شدن جلوگیری می کنم، چون همسرم بچه (زیاد) را دوست ندارد و می گوید: وضع مالی ما خوب نیست و به خاطر فقر نمیتوانیم به تربیت بچه، آن جوری که شایسته است برسیم، نظر شما چیست؟

حضرت نوشتند: «طلبِ الوالد فانّ اللَّه یرزقهم» [3] جلوگیری را ترک کن و فرزند دار شو که خداوند رزق و روزی را تأمین می کند.

در بعد اجتماعی نیز میتوان به تبلیغات منفی در رسانه ها با مضمون فرزند کمتر زندگی بهتر اشاره کرد؛ به گزارش فرهنگ نیوز، در حالی که کشور با بحران جمعیت روبرو است و آثار زیانبار آن در سالیان نه چندان دور متوجه مردم خواهد شد، یک شرکت محصولات غذایی در اقدامی تعجب آور و تأمل برانگیز شعار تبلیغاتی پشت محصول خود را فرزند کمتر زندگی بهتر قرار داده است.

 

منابع:

[1] بحارالانوار، ج 17، ص 259

[2] وسایل الشیعه، ج 15، ص 96، حدیث ش 8 و 14

[3] همان، ص 99

 

 

 

 


+ همراهان عزیز در ایام فاطمیه بنده را هم دعا کنید نیازمند دعاهای شما هستم


+ با سلام خدمت سروران گرانقدر وبلاگ کلام نو به روز شد . در انتظار نظرات سازنده شما ...


+ نعمت های بهشتی سراسر لذت است


+ با سلام خدمت سروران گران قدر ضمن تلیست ایام شهادت فاطمه زهرا (س) با مطلبی به عنوان فاطمه (س) معلم فرشته ها در خدمت دوستان هستم.


+ چرا دعاهاى ما مستجاب نمى شود امیرالمؤ منین على علیه السلام روز جمعه در کوفه سخنرانى زیبایى کرد، در پایان سخنرانى فرمود: دوستان بقیه جریان را در وبلاگ بنده مطالعه بفرمایید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ