سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
کـــــلام نـــو
حقیر افتخار سربازی امام زمان علیه السلام بر دوشم هست. طلبه ی ناچیزی هستم و هدفم بیان معارف ناب اسلامی و شبهه زادیی است.
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 91
بازدید دیروز : 122
کل بازدید : 507095
کل یادداشتها ها : 99
خبر مایه


 بسم الله الرحمن الرحیم


بجاست که حادثه ی تلخِ برخورد هواپیمای مسافربری با کوه دنا و جان باختن تعداد زیادی از هم میهنان عزیزمان، همچنین شهادت مظلومانه برادران زحمت کش و مظلوم نیروی انتظامی که در حادثه اخیر تهران توسط اوباش فرقه ی صوفیه به شهادت رسیدند را خدمت همه ی بزرگواران تسلیت عرض کنیم. امیوارم این حوادث اخیر، هم تلنگری برای خود ما و هم تلنگری بر مسئولین کشور عزیزمان باشد تا ان شاء الله حوادث مشابه رخ ندهد.
امشب هم طبق روال شب های گذشته شبهه ای رو مطرح می کنم و در ادامه پاسخ شبهه رو خمت عزیزان تقدیم می کنم . چندی پیش عزیزی از بنده سوال کرد و فرمود که چرا شما می گویید پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) معجزه داشتند در حالی که خداوند صراحتا به پیامبر (صلی الله علیه و آله) در قرآن دستور داده که بگو من معجزه‌ای ندارم، ایشان برای اثبات مدعای خود به آیه ی 20 سوره ی یونس استناد می‌کند...
آیه 20 سوره ی یونس می‌فرماید:
«وَ یَقُولُونَ لَوْ لا أُنْزِلَ عَلَیْهِ آیَةٌ مِنْ رَبِّهِ فَقُلْ إِنَّمَا الْغَیْبُ لِلَّهِ فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرینَ»(یونس:20) می‌گویند: (ما این قرآن را قبول نداریم) چرا معجزه‌ای دیگر بر او نازل نمی‌شود؟ بگو: غیب (و معجزات) برای خدا (و به فرمان او) است، شما در انتظار باشید من هم با شما در انتظارم.

در توضیح این آیه عرض می‌شود:

منظور آیه این نیست که پیامبر معجزه ای ندارد، بلکه منظور آن‌ها این بوده که هر وقت معجزه‌اى به میل خود پیشنهاد کنند فورا آن را انجام دهد! آن‌ها چنین مى‌پنداشتند که اعجاز امرى است در اختیار پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) و هر وقت و هر گونه اراده کند مى‌تواند انجام دهد، و علاوه بر این موظف است از این نیروى خود در برابر هر مدعى لجوج و بهانه جو استفاده کند و مطابق میل او عمل نماید.
 لذا بلافاصله به پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) چنین دستور داده مى‌شود که «به آنها بگو معجزه‌، مخصوص خدا و مربوط به جهان غیب و ماوراء طبیعت است». بنابراین چیزى نیست که در اختیار من باشد و من بر طبق هوس‌هاى شما هر روز معجزه‌ی تازه‌اى انجام دهم و بعدا هم با عذر و بهانه‌اى از ایمان آوردن خوددارى کنید و در پایان آیه با بیانى تهدید آمیز به آنها مى‌گوید: «اکنون که شما دست از لجاجت بر نمى‌دارید در انتظار باشید، من هم با شما در انتظارم». شما در انتظار مجازات الهى باشید، و من هم در انتظار پیروزیم!؟ و یا اینکه شما در انتظار آمدن چنین معجزاتى باشید، و من هم در انتظار مجازات شما افراد لجوجم!(1)

پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله علاوه بر قرآن، معجزاتی برای به اثبات رسالت خویش داشته اند؛ قرآن کریم معجزه ای جاوید است اما سایر معجزات ایشان مقطعی بوده‌اند.
معجزات زیادی برای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بیان شده است که برخی تعداد معجزات آن حضرت را 4440 عدد ذکر کرده است.(2) منتهی با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین معجزات رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) قرآن کریم است، اعجاز قرآن کریم سایر معجزات رسول اکرم را تحت الشعاع خود قرار داده است لذا به غیر چند معجزه ی دیگر مانند شق القمر، معراج و ... بین عموم مردم شناخته شده نیست.
جناب شیخ عباس قمی رحمه الله علیه در منتهی الآمال چند نوع معجزه بری حضرت ذکر فرمودند، علاقمندان می توانند مراجعه فرمایند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. تفسیر نمونه ذیل آیه مربوطه
2. مناقب ابن شهر آشوب، ج 1، ص 144


+ همراهان عزیز در ایام فاطمیه بنده را هم دعا کنید نیازمند دعاهای شما هستم


+ با سلام خدمت سروران گرانقدر وبلاگ کلام نو به روز شد . در انتظار نظرات سازنده شما ...


+ نعمت های بهشتی سراسر لذت است


+ با سلام خدمت سروران گران قدر ضمن تلیست ایام شهادت فاطمه زهرا (س) با مطلبی به عنوان فاطمه (س) معلم فرشته ها در خدمت دوستان هستم.


+ چرا دعاهاى ما مستجاب نمى شود امیرالمؤ منین على علیه السلام روز جمعه در کوفه سخنرانى زیبایى کرد، در پایان سخنرانى فرمود: دوستان بقیه جریان را در وبلاگ بنده مطالعه بفرمایید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ